Πρωτοσέλιδες για άλλη μια φορά οι αποκαλύψεις της«ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ» και του defencenet.gr |
19-02-2011 16:09:45 | |
Σεισμικά αποτελέσματα έχει η αποκάλυψη της ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ και του defencenet.gr για την επιστολή της 22ας Ιουλίου 2009 του εκτελεστικού προέδρου της ThyssenKrupp Marine Systems H.C.Atzpodien προς τον τότε υπουργό Εθνικής Οικονομίας Γιάννη Παπαθανασίου και σύμφωνα με την οποία τα γερμανικά ναυπηγεία προσέφεραν δύο καινούργια υποβρύχια Type 209 με την προϋπόθεση την παραλαβή του υποβρυχίου «Παπανικολής» χωρίς την επιβολή των σχετικών ποινικών ρητρών. Χθες η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ και σήμερα το ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ (στην Αθήνα κυκλοφορεί από το Σάββατο το απόγευμα) γίνονται εκτενείς πρωτοσέλιδες αναφορές στην πρόταση που δεν έγινε δεκτή από καμία ελληνική κυβέρνηση για τα δύο δωρεάν υποβρύχια έναντι της μη καταγγελίας της σύμβασης και της παραλαβής του "ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗ" Στη συνέχεια το Μάρτιο του 2010 το Συμβούλιο Άμυνας (ΣΑΜ) αποφασίζει την παραγγελία δύο νέων υποβρυχίων Type 214 έναντι 515 εκατομμυρίων ευρώ ενώ οι γερμανοί -εάν η επιστολή Atzpodien γινόταν δεκτή- θα ναυπηγούσαν για το ΠΝ εντελώς δωρεάν δύο Type 209/AIP ή Type 209PN (δεν έχει γνωστό πιο από τους τύπους εννοούσε στην επιστολή του ο ισχυρός άνδρας της TKMS). Συγκριτικά οι δύο τύποι 209AIP/PN και 214 κρίνονται ως πανομοιότυποι, ο υπουργός Άμυνας όμως Ε. Βενιζέλος επιμένει πως τα τελευταία είναι τεχνολογικώς ανώτερα από τα πρώτα. Έτσι το ελληνικό δημόσιο ζημιώθηκε πρακτικά με 750 εκατομμύρια ευρώ (515 εκατομμύρια ευρώ + 117 εκατομμύρια ευρώ συλλογές εκσυγχρονισμού των 209 +120 εκατομμύρια ευρώ από ανεκτέλεστα αντισταθμιστικά), για την αγορά των δύο επιπλέον 214, ενώ το ΠΝ θα είχε δύο ανάλογων επιδόσεων και δυνατοτήτων υποβρύχια με μηδενικό κόστος, με μόνη υποχρέωση αυτή της απαλοιφής των ποινικών ρητρών για το «Παπανικολής». Και αν η ελληνική πλευρά είχε χειριστεί την υπόθεση με σύνεση και ευελιξία κάτι που φυσικά δεν έχει- θα «απομάκρυνε» τον «πονοκέφαλο» του ενός 214 από το ΠΝ, με αντάλλαγμα τη ναυπήγηση δύο 209AIP ή Type 209PN –με βάση τις τότε ισορροπίες η γερμανική πλευρά θα μπορούσε να πιεστεί προς την κατεύθυνση του 209PN- διατηρώντας παράλληλα τη δυνατότητα να πουλήσει το «Παπανικολής» έναντι 200 έως και 350 εκατομμυρίων ευρώ και να χρησιμοποιήσει το ποσό αυτό για την αγορά του τέταρτου 214 που θα της έλειπε! Αντ' αυτού προτίμησε το «δώρο» των 515 εκατομμυρίων ευρώ προς τους Γερμανούς, παραλαμβάνοντας το «Παπανικολής», μη επιβάλοντας ρήτρες και παραγγέλνοντας δύο επιπλέον υποβρύχια! . Έτσι με το πρώτο σενάριο θα διέθετε 4+2 υπερσύγχρονα υποβρύχια ίδιων δυνατοτήτων ενώ τώρα θα διαθέτει έξι 214 με κόστος όμως τουλάχιστον μισού δισ. επιπλέον! Δηλαδή, θα μπορούσε να έχει παραλάβει τα δύο δωρεάν υποβρύχια και να είχε παραγγείλει ακόμα δύο Τype 214 με τα ίδια ακριβώς λεφτά και ανανεώνοντας 100% τον υποβρυχιακό στόλο μας! Απίστευτο! Απλή λογιστική πράξη λέγεται το πρώτο, καταστροφική λογιστική λέγεται το δεύτερο... Αλλά στην Βουλή ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Ευάγγελος Βενιζέλος είχε πει ότι απεμπόλησε το δώρο επειδή "Ήταν καλύτερα τα δύο Type 214". Κατ'αρχήν δεν έχει διεκρινιστεί επίσημα, ούτε έχει προσκομιστεί έγγραφο που να αναφέρει ότι δεν πρόκειται για 214. Διότι π.χ. τα πορτογαλικά Type 214, κωδικοποιούνται ως Type 209PN. Mόνο την προφορική διαβεβαίωση προς το defencenet.gr έχουμε από πλευράς πρώην στελέχους της TKMS ότι η πρόταση αφορούσε τα 209/1400 της νοτιοαφρικανικής έκδοσης με ΑΙΡ. Ας δούμε λοιπόν μια σύγκριση των δύο υποβρυχίων για να διαπιστώσουμε αν δικαιολογείτο η διαφορά των 750+ εκατ. στο κόστος κτήσης τους. Τύπος Type 209/1400 κλάση Heroine Ναυτικό της Νοτίου Αφρικής Εκτόπισμα στην επιφάνεια 1,454 τόνοι Εκτόπισμα σε κατάδυση 1595 τόνοι Μήκος 62 μέτρα Διάμετρος ανθεκτικού σκάφους 6,2 μέτρα Βύθισμα 5,8 μέτρα Πρόωση 4 κινητήρες ντίζελ 3800 hp, μία ηλεκτρογεννήτρια Siemens 5032 hp, μία προπέλα Ταχύτητα σε ανάδυση 10 κόμβοι Ταχύτητα σε κατάδυση 21,5 κόμβοι Εμβέλεια σε ανάδυση 10.000 μίλια με ταχύτητα 10 κόμβων Εμβέλεια σε κατάδυση με χρήση snorkel 8.000 μίλια με ταχύτητα 8 κόμβων (στην ελληνική έκδοση θα είχε ΑΙΡ με εμβέλεια 13.000 μιλίων) Εμβέλεια σε κατάδυση 400 μίλια με ταχύτητα 4 κόμβων Μέγιστο βάθος κατάδυσης 350 μέτρα Πλήρωμα 30 άτομα Αυτονομία 60 ημέρες Σόναρ STN Atlas CSU-90-45 Ραντάρ ζώνης I Σύστημα Ηλεκτρονικού Πολέμου Grintek Avitronics UME100 Σύστημα Διαχείρισης Μάχης STN Atlas ISUS-90 TCS Σόναρ STN Atlas CSU-90-45 Περισκόπιο Της εταιρείας Zeiss το οποίο δεν διαπερνά το ανθεκτικό σκάφος Οπλισμός 8 τορπιλοσωλήνες των 533 χλστ με απόθεμα 14 τορπιλών, σύστημα αντιμέτρων τορπιλών 4 εκτοξευτές αναλωσίμων Τύπος Type-214 AIP Εκτόπισμα στην επιφάνεια 1690 τόνους Εκτόπισμα σε κατάδυση 1860 τόνους Μήκος 65 μέτρα Διάμετρος ανθεκτικού σκάφους 6,3 μέτρα Βύθισμα 6 μέτρα Πρόωση 2 κινητήρες ντίζελ, σύστημα AIP με 2 HDW PEM fuel cell module BZM120, μία ηλεκτρογεννήτρια Permasyn της εταιρείας Siemens, μία προπέλα Ταχύτητα σε ανάδυση 12 κόμβοι Ταχύτητα σε κατάδυση 20 κόμβοι Ταχύτητα με χρήση συστήματος AIP 2-6 κόμβοι Εμβέλεια σε ανάδυση 12.000 μίλια Εμβέλεια σε κατάδυση με χρήση AIP 1.248 μίλια Εμβέλεια σε κατάδυση 420 μίλια Μέγιστο βάθος κατάδυσης 400 μέτρα Πλήρωμα 27 άτομα Αυτονομία 72 ημέρες Σόναρ STN Atlas Elektronik DBQS-40, και το σόναρ εντοπισμού ναρκών STN Atlas Elektronik MOA 3070 Ραντάρ SPHINX-D και ραντάρ LPI Σύστημα Ηλεκτρονικού Πολέμου EADS FL1800U Σύστημα Διαχείρισης Μάχης STN Atlas ISUS-90-15 TCS Περισκόπιο Zeiss Optronic SERO 14 έρευνας και SERO 15 επίθεσης Οπλισμός 8 τορπιλοσωλήνες των 533 χλστ με απόθεμα 16 τορπίλων Σύστημα αντιμέτρων τορπιλών 4 εκτοξευτές αναλωσίμων του συστήματος TAU-2000 των εταιρειών HDW-WASS/CIRCE Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr |
Σεισμικά αποτελέσματα έχει η αποκάλυψη της ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ και του defencenet.gr για την επιστολή της 22ας Ιουλίου 2009 του εκτελεστικού προέδρου της ThyssenKrupp Marine Systems H.C.Atzpodien προς τον τότε υπουργό Εθνικής Οικονομίας Γιάννη Παπαθανασίου
ΑπάντησηΔιαγραφή